Jesteś nauczycielem, wychowawcą lub edukatorem? Pracujesz z uczniami ze starszych klas szkoły podstawowej (6-8) lub uczniami na poziomie ponadpodstawowym i starasz się przedstawić im historię Polski XX wieku w atrakcyjny i przystępny sposób? Organizujesz szkolne wyjazdy edukacyjne dla urozmaicenia swoich lekcji? Wiesz, że warsztat pracy należy nieustannie doskonalić?


Zgłoś swój udział w bezpłatnym, stacjonarno - terenowym SEMINARIUM DLA NAUCZYCIELI BOHATERON 2024, które odbędzie się w październiku w Warszawie. W programie m.in.: spotkanie ze świadkiem historii; zwiedzanie z przewodnikiem miejsc pamięci; warsztaty z aktywnych metod nauczania oraz narzędzi pomagających w efektywnym prowadzeniu lekcji.

Rekrutacja
1
  • Zapoznaj się z regulaminem akcji.

    Na seminarium mogą zgłaszać się nauczyciele i edukatorzy pracujący z uczniami: od 6 klasy szkoły podstawowej oraz szkół ponadpodstawowych.
2
  • Wypełnij formularz zgłoszeniowy.

    Oprócz podstawowych danych krótko opisz swoje dotychczasowe zaangażowanie w działania promujące historię Polski XX wieku.

    REKRUTACJA TRWA DO 15 WRZEŚNIA 2024 R.
3
  • Oczekuj na wyniki.

    Na podstawie nadesłanych zgłoszeń wybierzemy 40 osób (dwie grupy), które wezmą udział w seminarium. Lista zakwalifikowanych zostanie udostępniona na stronie internetowej, dodatkowo uczestnicy otrzymają informację mailowo na adres podany w zgłoszeniu.
4
  • Weź udział w naszym seminarium!

    Planowany termin to 3-6 października 2024 r. Szkolenie potrwa 4 dni (czw-ndz) i odbędzie się w Warszawie. Zapewniamy nocleg i wyżywienie podczas wszystkich dni szkoleniowych. Dojazd do Warszawy i powrót należy zorganizować we własnym zakresie. Koszty podróży nie będą zwracane.
Kontakt
Katarzyna Kaźmierczak
e-mail: [email protected]
tel. +48 531 236 309
Zdaniem uczestników
Miałam niezwykłą przyjemność uczestniczenia w trzydniowych warsztatach BohaterON. Rozpoczęliśmy od zwiedzania i historii miejsc pamięci niezwykle istotnych w dziejach narodu polskiego. Przyznaję, że jako nauczycielowi brakowało mi tego, żeby ktoś kierował historię specjalnie do mnie. Wiele nowych wiadomości spowodowało wzrost pozytywnej motywacji do dalszego kształcenia. Następne dwa dni to intensywne warsztaty teoretyczno-metodologiczne z zakresu Powstania Warszawskiego i nauczania historii. Byłam tak pochłonięta nauką, że sama nie wiem, kiedy ten czas minął. Stanowczo za szybko. W czasie warsztatów powstały nowe scenariusze zajęć, poznałam ciekawe sposoby na prowadzenie lekcji oraz poznałam wspaniałych ludzi, z którymi trzymam kontakt do tej pory! Warsztaty rozwijają i motywują.
Alicja Bania, nauczycielka historii i WOS
Ogromnie cieszę się, że mogłam uczestniczyć w tak wspaniałym seminarium dla nauczycieli i poznać tyle interesujących osób, którzy z ogromną pasją podzielają moje zainteresowania! Każdy dzień był szczegółowo zaplanowany i dostarczał nam niesamowitych przeżyć, emocji i doświadczeń! Dzięki wspaniałym trenerom i przewodnikom, mogłam pogłębić i rozwinąć swoją wiedzę i umiejętności, a spotkanie z Panią Janiną pozostanie głęboko w moim sercu.
Dagmara Klonowska, nauczycielka j.angielskiego
Serdecznie dziękuję za te cudowne cztery dni w Warszawie zorganizowane przez BohaterON. Jak już mówiłam, to najlepiej przygotowane szkolenie, w jakim kiedykolwiek uczestniczyłam. Było także ogromnie budujące, ponieważ zgromadziło nauczycieli, którzy kochają to samo, co ja i - mając pewne osiągnięcia - sami inspirują. Zarówno część stacjonarna, wypełniona aktywnymi zajęciami, jak i część terenowa, były wspaniałe. Jestem oczarowana osobami, które oprowadzały nas po miejscach pamięci, i oczywiście Panią Janiną Jankowską, sanitariuszką w Powstaniu.
dr Klaudyna Bociek, bibliotekarka
Moim zdaniem BohaterON robi jedne z lepszych warsztatów dla nauczycieli humanistów i mogę zaręczyć, że jeśli zostaniecie zakwalifikowani, nie będzie to dla Was czas stracony! Warto skorzystać!
Paweł Cichocki, nauczyciel historii
Cztery seminaryjne dni były dla mnie czasem refleksji nad historią i jej znaczeniem w edukacji. Podczas zajęć przedstawiono ciekawe formy i metody przekazywania historii. Na mnie szczególne wrażenie zrobiły zajęcia, na których mieliśmy wczuć się w wylosowaną postać historyczną. Można je zastosować do każdej epoki. Niezaprzeczalnym walorem seminarium były wycieczki. To żywe dotykanie historii pozwoliło przenieść się w czasie. Ogromną rolę odegrali tu Przewodnicy, będący świadkami historii. Cennym punktem szkolenia było spotkanie z uczestniczką powstania warszawskiego panią Janiną Jankowską, cudowną i pełną ciepła. Wirtualne i artystyczne elementy programu pobudzały zmysły i wywoływały wiele niezapomnianych emocji. I jeszcze spotkanie z tak wieloma wspaniałymi krzewicielami historii i kultury, czyli z koleżankami i kolegami.

Gdy wróciłam do domu byłam pełna emocji i zachwytu. Wszystkim wokoło opowiadałam, jakie to było doskonałe szkolenie. Do pracy poszłam z walizką książek, tych z seminarium i domowych, żeby pokazać uczniom piękno naszej historii.
Jestem wdzięczna za możliwość uczestniczenia w szkoleniu, spotkania wielu cudownych ludzi, przekonanie się, że każda chwila to historia, a te najpiękniejsze mijają najszybciej.
Elżbieta Tomaczyk, nauczycielka historii
Udział w seminarium był dla mnie dużym wyróżnieniem. Spotkanie tylu kreatywnych osób w jednym miejscu to niesamowite doświadczenie. Dobrze jest wiedzieć, że są tacy ludzie.
Marzena Kruszyńska, nauczycielka historii i j.polskiego
Jako nauczycielka bardzo często uczestniczę w szkoleniach. Poszukuję nowych pomysłów na pracę z uczniami. Brałam udział w szkoleniu BohaterON w 2021 roku. Warsztaty zaproponowane przez BohaterON były bardzo nietypowe, nowatorskie i zaskakujące. Do wielu propozycji, przyznam, podeszłam z rezerwą, ale wypróbowałam je podczas lekcji. Wypadły wspaniale.
Dorota Dutkiewicz, nauczycielka historii
Seminarium BohaterON 2021 było dla mnie jednym z najważniejszych seminariów, w jakich uczestniczyłam. Ogrom wiedzy, emocje, miejsca, ciekawe pomysły i inspiracje, nie były jedynymi, które zostały w pamięci. Jednak najważniejsi byli ludzie, znajomości i przyjaźnie, które pozostały do dziś.
Magdalena Lang-Trela, nauczycielka historii i wos
Udział w czterodniowych warsztatach uważam za szczególnie korzystny dla mnie jako nauczyciela z 38-letnim stażem pracy. Program warsztatów i wszystkich pozostałych aktywności pozwolił mi na zdobycie nowych doświadczeń i poszerzenie bazy własnych pomysłów na realizację lekcji historii. Jestem bardzo wdzięczna organizatorom za profesjonalne przygotowanie tematyki seminarium i stworzenie wspaniałej atmosfery na zajęciach.
Urszula Krztoń, nauczycielka historii
Jestem nauczycielem historii i moją misją jest wzbudzanie zainteresowania patriotyzmem wśród młodzieży. Dlaczego "wzbudzanie" zainteresowania? Dlatego, że przez kilka lat pracowałam z młodzieżą polską za granicą, która tęskniła do ojczyzny, chłonęła wiedzę o Polsce, jej historii. Jednym z takich narzędzi była akcja BohaterON. Uczniowie z zapałem pisali kartki do powstańców, oddając im należyty szacunek i chwałę. Z kolei ja osobiście mogłam wziąć udział w seminarium dla nauczycieli, które pokazało mi, że cała ta idea "wzbudzania zainteresowania patriotyzmem" ma sens. Spotkałam wielu pasjonatów-nauczycieli, przed którymi czułam nieśmiałość. Byli to tak samo jak ja - pasjonaci patriotyzmu. Podczas zajęć dowiedziałam się jak przeprowadzić zajęcia ze świadkiem historii, oraz poznałam nowe metody aktywizujące uczniów. Po powrocie zarażałam nadal moją ideą, ale teraz byłam podbudowana i wierzyłam, że to ma sens.
Monika Ożóg, nauczycielka historii
Partnerem Seminarium dla nauczycieli BohaterON 2024 jest Instytut Pamięci Narodowej. Dofinansowano ze środków Instytutu Pamięci Narodowej i Ministerstwa Obrony Narodowej.