Miałam niezwykłą
przyjemność uczestniczenia w trzydniowych warsztatach BohaterON. Rozpoczęliśmy od zwiedzania i
historii miejsc pamięci niezwykle istotnych w dziejach narodu polskiego. Przyznaję, że jako
nauczycielowi brakowało mi tego, żeby ktoś kierował historię specjalnie do mnie. Wiele nowych
wiadomości spowodowało wzrost pozytywnej motywacji do dalszego kształcenia. Następne dwa dni to
intensywne warsztaty teoretyczno-metodologiczne z zakresu Powstania Warszawskiego i nauczania
historii. Byłam tak pochłonięta nauką, że sama nie wiem, kiedy ten czas minął. Stanowczo za szybko.
W czasie warsztatów powstały nowe scenariusze zajęć, poznałam ciekawe sposoby na prowadzenie lekcji
oraz poznałam wspaniałych ludzi, z którymi trzymam kontakt do tej pory! Warsztaty rozwijają i
motywują.
Alicja Bania, nauczycielka historii i WOS
Ogromnie cieszę się,
że mogłam uczestniczyć w tak wspaniałym seminarium dla nauczycieli i poznać tyle interesujących
osób, którzy z ogromną pasją podzielają moje zainteresowania! Każdy dzień był szczegółowo
zaplanowany i dostarczał nam niesamowitych przeżyć, emocji i doświadczeń! Dzięki wspaniałym trenerom
i przewodnikom, mogłam pogłębić i rozwinąć swoją wiedzę i umiejętności, a spotkanie z Panią Janiną
pozostanie głęboko w moim sercu.
Dagmara Klonowska, nauczycielka j.angielskiego
Serdecznie dziękuję
za te cudowne cztery dni w Warszawie zorganizowane przez BohaterON. Jak już mówiłam, to najlepiej
przygotowane szkolenie, w jakim kiedykolwiek uczestniczyłam. Było także ogromnie budujące, ponieważ
zgromadziło nauczycieli, którzy kochają to samo, co ja i - mając pewne osiągnięcia - sami inspirują.
Zarówno część stacjonarna, wypełniona aktywnymi zajęciami, jak i część terenowa, były wspaniałe.
Jestem oczarowana osobami, które oprowadzały nas po miejscach pamięci, i oczywiście Panią Janiną
Jankowską, sanitariuszką w Powstaniu.
dr Klaudyna Bociek, bibliotekarka
Moim zdaniem
BohaterON robi jedne z lepszych warsztatów dla nauczycieli humanistów i mogę zaręczyć, że jeśli
zostaniecie zakwalifikowani, nie będzie to dla Was czas stracony! Warto skorzystać!
Paweł Cichocki, nauczyciel historii
Cztery seminaryjne
dni były dla mnie czasem refleksji nad historią i jej znaczeniem w edukacji. Podczas zajęć
przedstawiono ciekawe formy i metody przekazywania historii. Na mnie szczególne wrażenie zrobiły
zajęcia, na których mieliśmy wczuć się w wylosowaną postać historyczną. Można je zastosować do
każdej epoki. Niezaprzeczalnym walorem seminarium były wycieczki. To żywe dotykanie historii
pozwoliło przenieść się w czasie. Ogromną rolę odegrali tu Przewodnicy, będący świadkami historii.
Cennym punktem szkolenia było spotkanie z uczestniczką powstania warszawskiego panią Janiną
Jankowską, cudowną i pełną ciepła. Wirtualne i artystyczne elementy programu pobudzały zmysły i
wywoływały wiele niezapomnianych emocji. I jeszcze spotkanie z tak wieloma wspaniałymi krzewicielami
historii i kultury, czyli z koleżankami i kolegami.
Gdy wróciłam do domu byłam pełna emocji i
zachwytu. Wszystkim wokoło opowiadałam, jakie to było doskonałe szkolenie. Do pracy poszłam z
walizką książek, tych z seminarium i domowych, żeby pokazać uczniom piękno naszej
historii.
Jestem wdzięczna za możliwość uczestniczenia w szkoleniu, spotkania wielu cudownych
ludzi, przekonanie się, że każda chwila to historia, a te najpiękniejsze mijają najszybciej.
Elżbieta Tomaczyk, nauczycielka historii
Udział w
seminarium był dla mnie dużym wyróżnieniem. Spotkanie tylu kreatywnych osób w jednym miejscu to
niesamowite doświadczenie. Dobrze jest wiedzieć, że są tacy ludzie.
Marzena Kruszyńska, nauczycielka historii i j.polskiego
Jako nauczycielka
bardzo często uczestniczę w szkoleniach. Poszukuję nowych pomysłów na pracę z uczniami. Brałam
udział w szkoleniu BohaterON w 2021 roku. Warsztaty zaproponowane przez BohaterON były bardzo
nietypowe, nowatorskie i zaskakujące. Do wielu propozycji, przyznam, podeszłam z rezerwą, ale
wypróbowałam je podczas lekcji. Wypadły wspaniale.
Dorota Dutkiewicz, nauczycielka historii
Seminarium
BohaterON 2021 było dla mnie jednym z najważniejszych seminariów, w jakich uczestniczyłam. Ogrom
wiedzy, emocje, miejsca, ciekawe pomysły i inspiracje, nie były jedynymi, które zostały w pamięci.
Jednak najważniejsi byli ludzie, znajomości i przyjaźnie, które pozostały do dziś.
Magdalena Lang-Trela, nauczycielka historii i wos
Udział w
czterodniowych warsztatach uważam za szczególnie korzystny dla mnie jako nauczyciela z 38-letnim
stażem pracy. Program warsztatów i wszystkich pozostałych aktywności pozwolił mi na zdobycie nowych
doświadczeń i poszerzenie bazy własnych pomysłów na realizację lekcji historii. Jestem bardzo
wdzięczna organizatorom za profesjonalne przygotowanie tematyki seminarium i stworzenie wspaniałej
atmosfery na zajęciach.
Urszula Krztoń, nauczycielka historii
Jestem
nauczycielem historii i moją misją jest wzbudzanie zainteresowania patriotyzmem wśród młodzieży.
Dlaczego "wzbudzanie" zainteresowania? Dlatego, że przez kilka lat pracowałam z młodzieżą polską za
granicą, która tęskniła do ojczyzny, chłonęła wiedzę o Polsce, jej historii. Jednym z takich
narzędzi była akcja BohaterON. Uczniowie z zapałem pisali kartki do powstańców, oddając im należyty
szacunek i chwałę. Z kolei ja osobiście mogłam wziąć udział w seminarium dla nauczycieli, które
pokazało mi, że cała ta idea "wzbudzania zainteresowania patriotyzmem" ma sens. Spotkałam wielu
pasjonatów-nauczycieli, przed którymi czułam nieśmiałość. Byli to tak samo jak ja - pasjonaci
patriotyzmu. Podczas zajęć dowiedziałam się jak przeprowadzić zajęcia ze świadkiem historii, oraz
poznałam nowe metody aktywizujące uczniów. Po powrocie zarażałam nadal moją ideą, ale teraz byłam
podbudowana i wierzyłam, że to ma sens.
Monika Ożóg, nauczycielka historii